torstai 15. marraskuuta 2012

Yhdellä tyypillä on tänään synttärit. Tekaisin eilen kortin.
Söin äsken torstain kunniaksi ruokaa, jonka olin ostanut Okon kanssa kotona ollessani. Siis silloin, kun en ollut vielä palannut töihin! Hyvää se oli edelleen. Purkissa luki, että se on säilöntäaineetonta jo vuodesta 1952. Ihan viisköötlukulaista se minun hernarini ei sentään ollut ja maku oli edelleen varsin mainio. Söin soppani Turun sinapin kanssa ja oloni oli varsin nostalginen. Nostalgista syötävää on muuten luvassa viikonloppunakin: menemme mummilareissulle ja pyysin äitiäni tekemään herkkua lapsuudesta. Mokkapaloja en olekaan saanut vuosiin ja äidin tekemät ovat parhaita.

Olen nyt kotona ollessani ollut enemmmänkin vastuussa perheen ruokahuollosta. Yleensähän mies on meillä kokkihommissa, mutta tietysti kun satun nyt hengailemaan täällä vähän enemmän, olen tarttunut toimeen. Leipomista on tullut tehtyä myös, mutta sitä ei parane liian usein. Olen kokkaillut kaikenlaista kalakeitosta lähtien - kaikki hienot ruoat ovat edelleen miehen vastuulla. Tässä viimeksi kalaa pahoinpidellessäni kuulin päässäni Neljän tähden illallinen -ohjelman kokin äänen, tyyliin "Kirsi hei, pistä se fileerausveitsi ihan sitä kalan nahkaa vasten tai muuten sitä kalaa menee hukkaaan". Hyvin toimi, ei mennyt paljon hukkaan. Olen myös huomannut, että minusta on kehkeytynyt pieni tarjoushaukka. Viime viikolla tein miehelle ostoslistan lähikaupan tarjouslehtisen perusteella ja olin varsin tyytyväinen, kun katsoin kuittia jälkeenpäin. Haluan, että syömme kunnon ruokaa joka aterialla ja siitä nyt pitää mieskin huolen, mutta lasken aina joka aterialle innokkaana hintaa. Jos ruoasta on kahdelle aterialle, aina parempi. Meissä jokaisessa asuu pieni emäntä.

12 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) olivat ainakin helppoja - sen kun raksutteli lävistäjällä menemään.

      Poista
  2. Ihana kortti! Hienoisti tekaistu. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kaisa! Ajattelin kokeilla ideaa tauluunkin. Tosin pistin juuri melkein kaikki ikean kehykset menemään, kun kyllästyin niihin paksuihin Ribboihin. Menivät muuten samantien sillä samaisella facebookin kirppiksellä, missä olen myynyt jo vaikka mitä.

      Poista
  3. kivan kortin oot emäntä väsännyt. :)

    mukavaa mummilareissua. mä meen manseen, kässämessuille, jee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kiitos! :) Ja kiitos, hyvää reissua sinullekin! Kässämessut kuulostaa tosi hyvälle! Muuten, muistin juuri, että lähetit minulle kortin ja unohdin kiittää siitä! Vastaan pian siihen!

      Poista
  4. Hih, emäntä-painatuksella vielä essu kokkohommiin ;)
    Ja tiedän... en ole unohtanut, koitan joku hetki ajan kanssa... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tsih. Arvaappa, pyysin meidän äitiä tuomaan itse kuudennella luokalla tekemäni röyhelöessun, kun mulla ei ollut essua. Se on just niin ihanan hirveä, että pitää esitellä se blogissa joku päivä. Ei se kyllä ole vielä päällä ollut, mutta nyt on essut koko perheelle. Miehelle ostin sen huomenlahjaksi :D Ja Okolla on harmaa muumiversio.

      Ja ei häyää, minäkin unohdin, että piti kommentoida aiemmin kysymääsi musajuttua. Minäpäs kirjoitankin sen nyt pikaisesti.

      Poista
  5. Hei! Mulla on sulle blogissa sisustushaaste=)

    VastaaPoista

Olemme iloisia kommentistasi!