torstai 19. huhtikuuta 2012

Diipadaapa


Tämän blogin aiheet ovat kyllä menneet melko köyhiksi. Että postauksen aiheeksi riittää sitten aamujogurtti, uudet sukkahousut tai oma ehdoton suosikkini; keskellä tietä makaavat yksinäiset hanskat. No eipä sillä, ei sitä voi väkisellä alkaa vääntämään, jos ei ole mitään erityistä kerrottavaa. Ja toisaalta, sehän vaan on hyvä, jos arki rullaa niin tasaisesti, ettei mitään mainittavan arvoista ole. Tällä viikolla ei olla oltu [vielä] kipeinäkään, paitsi Okon nokka on vuotanut lauantaista saakka ja minulla on suihkekuuri päällä poskiontelotulehduksen jälkimaininkeihin (ei siis juuri mitään tauteja; tämän talven huomioiden meidät voi laskea ihan terveiksi).

Mainittavin ”saavutus” tältä viikolta lienee suuri pissatahra Okon huoneen matossa. Tsih. Tyyppi karkasi maanantai-aamuna ilman vaippaa ja lorotteli ensi makkarin parketille ja sillä välin kun olin hänet toimittanut kylppäriin ja rientänyt pelastamaan parkettia kosteusvaurioilta, oli hän mennytkin lorottelemaan oman huoneensa matolle. Mainittakoon nyt vielä, että se matto ei ole vesipesun kestävä. Ihmettelette varmaan, miksi lapsen huoneessa on sellainen, mutta se matto on jo vanha, ostettu vanhaan kotiimme ja toimittanut maton virkaa vallan mainiosti. No nyt siinä on ruma jälki; joko pissasta tai siitä tekstiilinpuhdistusaineesta, jolla yritin tilannetta korjata.

Muuten, silloin pääsiäisenä, kun Okko sairastui, eikä päästykään mummilavierailuille, oli kyseessä vauvarokko. Kolmen päivän korkean kuumeen jälkeen Okolle ilmaantui punaisia täpliä ympäriinsä. Täplät olivat vielä hieman koholla ja muutaman päivän päästä ne hävisivät ihan kokonaan. Onneksi ne eivät tuntuneet haittaavan pikkuista. Mummilavierailut aiotaan korvata Vappuna, kun pidämme sen maanantain lomana ja saamme siten vähän pidemmän viikonlopun.

Minun on jo pitkään pitänyt mainita kaikista niistä tunnustuksista ja haasteista, joita olen saanut tämän vuoden puolella. Niitä on laskujeni mukaan tullut varmaan jo 15. Kiitos kaikille ihanille – olen oikeasti otettu niistä ja en mitenkään ilkeyttäni ole jättänyt niitä mainitsematta; olen venyttänyt niiden postaamista, kun en koskaan keksi mitään mielenkiintoista kerrottavaa itsestäni ja lopulta ne unohtuvat. Olen ollut niin iloinen, että kaikista Ekiä, hanskoja ja kuumetta koskevista postauksista huolimatta joku on viitsinyt lukea blogia. Välillä olen tarttunutkin haasteisiin suurella innolla, mutta hieman ennen postausta perunut aikeeni. Että sellaista.

No, tässä ihan äskettäin sain 500 euron virtuaalirahahaasteen, siis sen, jossa mietitään, mihin sisustusostoksiin käyttäisin sen rahan. Haaste oli kiva ja johti oikean rahan palamiseen. Tsih. Haasteen alullepanija oli tehnyt muuten oivan analyysinkin haasteen leviämisestä, sekä top-tuotteista. Kappas vaan, kun ostokseni onkin päätynyt tuolle listalle. Tilasin siis jo vuosi sitten himoitsemani parvekepöydän ja olen erityisen iloinen, kun satuin odottamaan hetken, sillä Finnish Design Shopissa on vielä tämän päivän -20% alennuskampanja koodilla huhti2012 (tai ehkä se kampanja sai minut lopulta tilaamaan, luultavamminkin), sekä ainakin toistaiseksi ilmaiset postikulut. Lisäksi tälle virtuaalirahasta aidoksi rahanmenoksi –listalle pääsee Muumivati, jonka armas aviomieheni haki pääsiäisen aikaan – sitä halajin ensikädessä Okon synttäreitä ajatellen. 

Sitä haasteen virtuaalirahaa käytän uuteen työtuoliin, jonka oikean hankkimisen ajattelin säästää jouluun ja veronpalautuksiin. Myös mattokaupoille tässä nyt joudutaan, mutta uutta mattoa Okon huoneeseen ei ole vielä kiikarissa. Muistattekos, kun vuosi sitten suunnittelin olohuoneeseemme uutta mattoa? Samainen tekijä on ystävällisesti lupautunut tekemään pienen maton sänkymme päätyyn. Asia piti hoitaa jo pääsiäisloman mummilareissulla, mutta ehkä asia hoituu nyt Vappuna, kun menemme kyläilemään. Johan tässä olikin listaa - juuri kun ajattelin, ettei sisustusasiat ole viime aikoina kiinnostaneet.

Niin ja pitihän minun nyt joku hanskakin saada taas mukaan, pitkästä aikaa. Hanskat saivat oman täginkin, naturalmente.

5 kommenttia:

  1. Minä tykkään tästä blogista hurjasti ja luen AINA ihan jokaisen postauksen! Okon blogi on muutenkin tärkeä, sillä oma poikani on vain muutaman viikon Okkoa nuorempi ja olen seuraillut teitä siitä asti, kun Okko oli vielä masussa. Ihanaa vertaistukea ja rinnakkaiseloa olen teiltä saanut monessakin elämän mutkassa! Meidänkin poika sairasti päiväkodissa aloittamisen jälkeen paljon. Koko viime syksy on omassa mielessäni yhtä suurta korvatulehdusta, yövalvomisia, työstressiä, päivähoitostressiä ja kiirettä! Nyt onneksi valo tuo lisää energiaa ja tulehduskierre on katkennut! Eksyin näköjään myös aiheesta, hih. Piti vain sanomani, että blogi on minulle tärkeä, ilonaihekin usein!

    VastaaPoista
  2. Minä tykkään tästä blogista hurjasti ja luen AINA ihan jokaisen postauksen! Okon blogi on muutenkin tärkeä, sillä oma poikani on vain muutaman viikon Okkoa nuorempi ja olen seuraillut teitä siitä asti, kun Okko oli vielä masussa. Ihanaa vertaistukea ja rinnakkaiseloa olen teiltä saanut monessakin elämän mutkassa! Meidänkin poika sairasti päiväkodissa aloittamisen jälkeen paljon. Koko viime syksy on omassa mielessäni yhtä suurta korvatulehdusta, yövalvomisia, työstressiä, päivähoitostressiä ja kiirettä! Nyt onneksi valo tuo lisää energiaa ja tulehduskierre on katkennut! Eksyin näköjään myös aiheesta, hih. Piti vain sanomani, että blogi on minulle tärkeä, ilonaihekin usein!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Kardemumma! :)

      Meilläkään ei ole ollut nyt korvatulehdusta, onneksi, mutta muuten on ollut sellaista pientä kuumeilua. Ei nyt tosin onneksi sen pääsiäisen jälkeen. Pidetään peukkuja, että se tästä selkenee sään parantuessa!

      Teilläkin on juhlat ihan kohta! Me juhlitaan huomenna, mutta itse synttäripäivä on tiistaina.

      Poista
  3. Musta sun hanska ja muut ihan arkiset postaukset on just päivän piristys. Jatka saamaan malliin vaan :)

    Hei, onko sulla muuten se sarvikuono kannu käytössä? Itse sillä huuhtelen varsinkin jos olen tulossa nuhaan tai jos nuha päällä. Estää monilla säännöllisesti käytettynä poskiontelon tulehdukset ja nuhat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Janica! :)

      Ei mulla ole sitä. Lääkäri kysyikin, onko mulla sitä, kun minun ongelma kuulostaa siltä, kuin olisin käyttänyt sitä. Mulla on nimittäin ollut jo ehkä kuukauden ajan todella ärsyttävä vaiva: kun kumarrun, alkaa varsinkin vasemmasta sieraimsesta valumaan vettä ihan valtoimenaan. Että imuroidessakin pitää olla paperi nenän alla. Ja voi että kun se ei ole lähtenyt sen suihkekuurin avulla! Lääkäri katsoi poskiontelot, mutta niissä ei ollut mitään "varastossa", mutta siitä vanhasta tulehduksesta hänkin epäili tämän tulevan. Puuh.

      Poista

Olemme iloisia kommentistasi!