keskiviikko 21. maaliskuuta 2012

Sopii kuin kuuppa nenään


Tänään töiden jälkeen vähän höpsyteltiin Okon kanssa sängyllä. Siinä kävi sitten pieni vahinko; Okon pää osui minun nenään niin kovasti, että nenästä kuului rusahdus. Laitoin kädet vaistomaisesti nenän alle ja verta alkoi tippumaan ihan urakalla. No se nyt oli odotettavissa - minulla on aina ollut hyvin herkästi vuotava nenä. Vähän myöhemmin kun nenä oli jo kuivunut ja kun olin saanut kahvimukin käteeni, näin mukiin tuijotellessani mielestäni jotain tummaa nenäni varreessa. Säikähdin, että silmän alle tai nenään tulee vielä mustelma, mutta ei onneksi.

Siitä onkin pian 30 vuotta kun olen edellisen kerran saanut nenääni. Silloinkin asialla oli pieni poika, eräs kamala Jari. Olin perhepäivähoidossa ja minulla oli hoitokavereina Jari ja hänen siskonsa. Jari päätti kerran kauppareissulla vetää minua nyrkillä nenään, siskonsa taasen kaatoi päivänä eräänä kaakaot päähäni ja kerran minulle suuttuessaan laittoi polvisukkani suuhunsa. No omapahan oli ongelmansa - ne sukat olivat käytetyt! Ha!

Okko and I were playing today on our bed and his head hit my nose very badly. I just heard this nasty sound and my nose started bleeding. That was expected as my nose bleeds easily. Luckily I didn't get any visible bruises. I have been hit on the nose before. It was almost 30 years ago when I was in daycare. A boy who was also in the daycare decided to punch me in the nose. He and his sister were horrible kids, always mocking the others.

9 kommenttia:

  1. Toi polvisukan syöminen sai kyllä spontaanin hihityksen irtoamaan. Mutta toivottavasti nenä ei kokenut kovin kovia tällä kertaa.

    VastaaPoista
  2. Hui, onneksi ei sentään tullu mustelmaa!

    Mua on kans kerran ala-asteella lyönyt yks poika turpaan niin että verta tuli oikeen urakalla. Oltiin bussissa ja se poika istui mun edessä ja laittoi oman selkänojansa niin alas etten mahtunut istumaan omalla paikalla. Siinä sit tuli pieni sanaharkka ja yhtäkkiä sain nyrkistä.. :D

    Ps. Just ihastelin tänään työkaverilla noita samoja sukkia. Makeet!

    VastaaPoista
  3. No johan on muistot hoidosta! Hyi kauhea :(

    Toivottavasti nenä kunnossa. Mulla kans rusahtanut teininä ja nenäs kyl näkee sen...

    VastaaPoista
  4. Kiitos, nenä vaikuttaa olevan kunnossa, sillä se ei onneksi ole kipeä. Se varmaan näkyisi ja tuntuisi, jos olisi mennyt rikki. Pitää kyllä varoa Okon päätä vähän paremmin, Okko kun heiluu välillä aika varomattomasti.

    Hui, ikäviä nenäkokemuksia teillä muilla! Vaikka olihan sen Jarinkin isku silloin lapsena aika kova :D

    VastaaPoista
  5. Meilläkin sattuu aika usein noin.. Tosin ihan veriasteelle ei olla vielä päästy. :) Kiitos, ihana, postista joka kolahti jo toissapäivänä luukusta!

    VastaaPoista
  6. Nenä parka! Koskaan en oo omaani kunnolla kolhassu vaikka kaikenlaisia kompurointeja oonkin onnistunut kokemaan.

    Mun muistoissa hailuu eräs Jaakko joka puri mua mahaan ja sen veli joka paukautti nokkahuilulla päin näköä. Ei niin kivat veljekset.

    Ps. ihanat sukat!

    VastaaPoista
  7. Ole hyvä hr! :) Ja muuten, vaikka kuinka olen yrittänyt nyt varoa sitä päätä, pääsi se kolahtamaan taas uudelleen. Mutta tällä kertaa selvittiin ilman verta.

    PaaPii, pitäisikin laittaa pystyyn joku kysely lukijoiden tarha/päivähoitokokemuksista. Onhan noita Jaakkoja ja Jareja :/

    Muuten, sukat ovat niinkin hienosta kaupasta kuin Lindex. Ostin taas halpissukkia; siellä oli kolme paria/pakettia kympillä. Sain neljät siihen hintaan kun mustia sukkia oli kaksi paria niputettu yhteen. Ihan hyvällä hinnalla siis. t: halpis-Kiki :D

    VastaaPoista

Olemme iloisia kommentistasi!