tiistai 19. huhtikuuta 2011

Edelleen blondi

Kirjoitin tässä taannoin blondismeistani ja voin edelleen todeta, ettei se tukanväri ole tähän ikään mennessä muuttunut - mitä nyt vähän tummui raskauden jälkeen. Vai mitä sanotte näistä:

Luulin lapsena ihan oikeasti, että autolautta on alus, joka kulkee maalla ja merellä. Syynä tähän oli paikallislehden risteilyilmoitukset, joissa piirroslaivassa oli pyörät alla. Korostan kuitenkin, että olin lapsi, enkä ollut vielä käynyt laivalla.

Minulla oli melko uusi työkone ennen kuin jäin äitiyslomalle. Taivastelin aina sen laturin muuntajan painavuutta ja esittelin sitä muillekin. Lomallelähtöpäivänä pakkasin tavaroitani ja otin lopuksi koneen ja telakan irti. Tajusin silloin, että olin laittanut sen pienemmän muuntajan telakkaan ja kantanut sitä jättiläismäistä möhkälettä aina mukanani työmatkoilla. Voi noloutta!

Minulle selvisi vasta äsken, miksi sateenvarjorattaita kutsutaan sillä nimellä. Tiesin kyllä, mitä ratastyyppiä tarkoitetaan. Hassua tässä on vielä se, että asia selvisi minulle Eve Hietamiehen Yösyttöä lukiessa.

Olen vasta muutaman vuoden ajan tiennyt, että 'iankaikkinen' kirjoitetaan todellakin a:lla, ei ä:llä. Ja että 'jonkin sijaan' kirjoitetaan 'asemesta', ei 'asemasta'. Ja minulla itse asiassa oli kouluaikoina äidinkieli aina kiitettävä. Heh. Aina ei voi voittaa.

12 kommenttia:

  1. hahah! minä oli jo aika iso, kun mulle selvisi, että ei oo olemassa oikeaa ja väärää kurkkua. silti on vielä vähän epäselvää, minne se juoma sitten menee, kun se menee 'väärään kurkkuun'. mulle on kyllä selitetty, että se menee henkeen. what? mihin henkeen? :D

    VastaaPoista
  2. hihi, ihanan hauska postaus! vastineeksi siitä paljastan oman blondiuteni; muutama vuosi sitten pohdin tosissani, että sekoittavatkohan katulamput aurinkokelloa! oli se vaan niin ihmeellistä, kun kaikki nauroivat pohdinnalleni : D

    VastaaPoista
  3. niin ja ei asemesta voi olla mikään sana :D. nimim. en ole edelleenkääm blondi

    VastaaPoista
  4. Hih. Jokaiseltahan näitä löytyy. Edellisenkin vastaavan postauksen kommenteista löytyy varsinaisia helmiä:)

    Tuija, minä olen sitä mieltä, että tämä äidinkielemme on joskus erikoista. Jos sanoja ja sanontoja alkaa oikein miettimään, alkaa moni kuulostamaan ihan joltain epäkieleltä.

    VastaaPoista
  5. :DD
    Minä en kyllä vieläkään tiedä sateenvarjorattaiden ajatusta...kertoisitko;)
    t maarit (tumma brunette muuten)

    VastaaPoista
  6. Hauskaa olla blondi, kun saa anteeksi aika paljon hölmöyksiä, joita ei voi laittaa hormoonien piikkiin :)

    VastaaPoista
  7. Hehhee:D

    Ne sateenvarjorattaat meinaavat sitä, että ne voi laittaa suppuun ja avata, kuten sateenvarjon. Minä luulin, että ne viittaavat niihin päivänvarjoihin, joita niissä oli joskus 80-luvulla:D

    VastaaPoista
  8. Apua! Minäkin luulin, että ne on semmoset rattaat, joissa on se varjo :) Oppia ikä kaikki.

    VastaaPoista
  9. Heh, tämä viimeinen kommenttisi tänne boksiin kertoo minullekin miksi sateenvarjorattaat on nimeltään sellaiset, nimittäin meinasin ihan kysyä, että minkä takia...

    t. toinen blondi

    VastaaPoista
  10. Hih, no ehkä niitä voisi muutenkin kutsua vain matkarattaiksi:D

    VastaaPoista
  11. asemesta ja asemasta on kummatkin oikein!:)

    VastaaPoista
  12. No se kuulostaakin järkevältä.

    VastaaPoista

Olemme iloisia kommentistasi!