perjantai 28. tammikuuta 2011

Suuri kiitos!

Okon blogia on hemmoteltu tällä viikolla peräti kolmella tunnustuksella. Suuri kiitos teille MrsAgatha, Nanna ja Iida! Olemme Okon kanssa hyvin otettuja tästä tunnustuksesta - hauskaa, että meidän jorinat ja kuvat kiinnostavat muitakin kuin meitä itseämme.

Tähän tunnustukseen kuuluu tehtävä kertoa itsestään seitsemän asiaa ja laittaa se eteenpäin viidelletoista blogille. En taaskaan keksi mitään mielenkiintoista, joten lähdetään liikkeelle noista numeroista.

1. Minulla on yksi lapsi ja olen hänestä mielettömän onnellinen. Arvasin kyllä, että lapsi tuo elämään ihan uutta ulottuvuutta, mutta tunne on vieläkin suurempi kuin osasin odottaa.

2. Kodissamme on kaksi makuuhuonetta ja rakastan kotiamme.

3. Mieheni on kolmilapsisen perheen vanhin. Minusta kolme lasta kuulostaa hyvälle määrälle, mutta eihän sellaisia asioita voi etukäteen suunnitella.

4. Olemme asuneet kodissamme neljä vuotta - se tuli täyteen kaksi päivää sitten. Vaikka naapurusto on vaihtunut jo melko paljonkin, meidän perheellä ei ole ollut mitään kiirettä esimerkiksi isompaan asuntoon. Tämä koti on juuri sopiva meille.

5. Valmistuin ja sain ajokortin viisi vuotta sitten - ne tosin eivät liity toisiinsa. Heh. Kun sain opinnot päätökseen, totesin, ettei tee ihan heti mieli opiskella lisää. Ei opinnoissa mitään vikaa ole, mutta se loppupää vähän venähti kun gradu roikkui ja kun kaiken sai valmiiksi, oli takki jo vähän tyhjä. Saa nähdä, mitä mieltä olen myöhemmin. Olen kyllä aina halunnut opiskella sisustusasioita, mutta täysipäiväiseksi opiskelijaksi en enää haluaisi.

6. Kuusi tuntia unta yössä on aivan liian vähän minulle. Onneksi saan nukkua pitkiä yöunia kun lapsemme taitaa tulla äitiinsä unenlahjojensa puolesta. Olen ollut aina hyvä nukkumaan, mutta kyllä stressi tai väsymys vie minultakin yöunet tai häiritsee niitä; minulla tulee esille toistuvalla teemalla olevat painajaiset ja jatkuvat yöheräilyt, sekä unissakävely ja -puhuminen.

7. Olen opiskellut seitsemää kieltä, mikäli suomi lasketaan mukaan. Harmi vaan, että ne enemmänkin harrastepohjalla tehdyt kokeilut eivät ole juurikaan kartuttaneet kielitaitoani, joten en voi paljoa kehuskella espanjan, italian tai ranskan taidoillani. Englanti, ruotsi ja saksa sen sijaan ovat olleet mukana kouluajoilta saakka ja niitä on opiskeltu kunnolla. Niin ja tosiaan, suomi nyt laskettiin tässä yhdeksi kieleksi. Mielestäni kielitaito on yksi tärkeimmistä asioista, joihin koulussa pitäisi panostaa.

2 kommenttia:

  1. Mukavia asioita kerroit. Ja lapsilukuasiaan - mä näen sinut ison lapsikatraan äitinä ;P Mukavaa viikonloppua koko poppoolle :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos:) Ja pitänee ehkä neuvotella vielä isinkin kanssa:D Kiitos, hauskaa viikonloppua teidänkin perheelle! Minun varmaan pitäisi lähteä sitä Okon kassia pakkaamaan. Omat tavarat menevät helposti kun ei nyt yhden yön takia paljoa tarvita, mutta Okko se ottaa mukaan vähän sitä ja tätä ja tuota:D

    VastaaPoista

Olemme iloisia kommentistasi!