lauantai 11. joulukuuta 2010

Mahtaa ärsyttää

Lehdessä uumoiltiin, joko Prinsessa Victoria olisi raskaana kun hän oli kieltäytynyt viinistä Nobel-illallisilla. Mahtaa ottaa päähän kun koko maa ja vielä naapurimaatkin odottavat uutisia henkeään pidätellen ja analysoivat jokaista liikettä. Tuollainen on tietysti yleistä ns. lapsentekoiässä olevien kohdalla, vaikkakin tietysti pienemmässä mittakaavassa. Itse en sentään joutunut sellaisen kohteeksi, sillä "teimme" lasta salaa, mutta sama viinilasiansa tuli kyllä eteen melkein samantien kun raskaus oli käynyt meille ilmi. Olihan se hankala kieltäytyä siten, ettei asia heti kävisi ilmi, mutta viinilasin kanssa venkoilemista ei sentään uutisoitu. Heh. Itse asiassa teinkin niin, että otin lasin, mutta en juonut sitä.

10 kommenttia:

  1. Saman tein minäkin. Työpaikan pikkujouluissa otin viinilasin enkä juonut :D Meillä ei kukaan muu tiennyt vielä silloin mun tulevista kuvioista kuin ylilekuri. Ja sekin ihan sen takia et mulle alettiin sitten etsimään ajoissa sijaista. Tosin samaisissa pikkujouluissa se sitten paljastui muillekin. Eräs alainen kysyi multa milloin meillä on lasten aika. Vastasin et parin kuukauden päästä :D No minusta ei näkynyt joten ei ne edes uskonut. Vasta ennen joulua kun mulle haettiin lehdessä sijaista epäuskoisimmatkin uskoivat. Miksi olisin valehdellut tollaisessa asiassa?!

    VastaaPoista
  2. Hehhee, sulla on pysynyt vatsa hyvin piilossa! Minä olen sen verran lyhyt ihminen (163cm), että vatsa alkoi näkymään aika pian ja olikin sitten jo varsinainen nähtävyys työpaikalla ennen kuin jäin lomalle:D

    VastaaPoista
  3. Pysyi se ja neiti painoi kuitenkin 3kg. Ei mulle tullu sitä painoa neuvolakortin mukaan ku 6,2kg - piti ihan varmistaa. Enkä minä nyt ole sinua ko..hmm..vissiin 10cm pitempi :D Katseltiin aikaisemmin illalla siskonpojan vanhojentanssikuvia. Minähän synnytin sitten reilun kk:n kuluttua. Olihan tuo vyötärönseutu tukevoitunut mut ennemmin joku olis voinu veikata mun lihoneen kuin odottaneen lasta :D Ja eikös vanha kansa uskokin, että poikavauvan ollessa kyseessä tulee kunnon vatsa ja tyttövauvan kohdalla leviää lanteet?

    VastaaPoista
  4. Aivan. No mulla olikin juuri se hassu eteenpäin työntyvä vatsa. Ei näkynyt takaapäin ollenkaan:D

    VastaaPoista
  5. Heh, mulla on ollut sellainen eteenpäin vatsa kummassakin raskaudessa ja molemmat mukelothan on tyttöjä :D
    Mulle viinilasikieltäytyminen ei ollut mikään ongelma, kun en muutenkaan juo viiniä - eipä kukaan siitä arvannut :D

    VastaaPoista
  6. Niinpä - ei ne vanhan kansan ennustukset niin vedenpitäviä ole:D Onhan se kiinni ihmisen rakenteestakin. Olin itse kyllä ihan varma, että minulla vatsa leviää sivulle, mutta eipäs levinytkään. Tykkäsinkin kyllä, että vatsa oli sievä kun se pönötti siinä keskellä:D En sitten tiedä, oliko muut samaa mieltä.

    VastaaPoista
  7. Minäkin olen aina ottanu lasin vastaa, mutta tilaisuuden tulleen heittänyt sen kukille tai viemäriin :D

    VastaaPoista
  8. Mun oli pakko kertoa lähimmälle (melkein vieressä istuvalle) työkaverille melko aikaisessa vaiheessa, kun en olisi voinut pistää koko ajan oksutaudin piikkiin :) Toisaalta oli ihan kivakin, että joku töissä tiesi melkein heti alusta, varsinkin kun pystyin luottamaan työtoveriin sataprosenttisesti! Kaikenmaailman firman juhlissa työkaveri oli aina peesaamassa kun en pystynyt osallistumaan samaan tahtiin kuin aikaisemmin.

    Mutta tuosta Vickanista, nyt ne siellä länsinaapurissa lyö jo vetoa onko se vai eikö se ole. Jösses, eikö Ruotsissakin voitaisi tehdä vaikka jotain... järkevämpää kuin arvailla toisen raskaudesta? Ei kaikki edes välttämättä saa lasta vaikka haluaisi. Höh.

    VastaaPoista
  9. No sepä just! Ajatella, jos niillä olisi vaikka ongelmia asian kanssa ja sitten kaikki odottavat henkeään pidätellen ja sitten siitä vielä kirjoitettaisiin lehdissä:/

    Joo, minäkin kyllä kerroin yhdelle työkaverille heti alussa ja parille muulle kaverille piti sitten kertoa melko pian sen viinilasijutun jälkeen kun kieltäydyin kantamasta muuttolaatikoita, vaikka olin lupautunut muuttoavuksi.

    VastaaPoista

Olemme iloisia kommentistasi!