keskiviikko 17. marraskuuta 2010

Halusin ostaa vokaalin, kirjaimellisesti


Olen jo monen vuoden ajan haaveillut omasta valokirjaimesta ja toteutin haaveeni tässä äskettäin. En ole esitellyt sitä täällä, sillä minua on nolottanut koko juttu; nehän ovat sopivasti olleet esillä monessakin blogissa ja vaikka haaveeni on toden totta ollut jo monta vuotta kytemässä, tuli minulle tyhmä olo. Varsinkin kun mieheni naispuolinen työkaveri oli haukkunut ostostani kun mieheni oli innoisaan näyttänyt kuvaa puhelimesta, kun sen lähetin heti ostoksen kanssa kotiin tultuani. Tuo työkaveri oli tiennyt kertoa, että olen lukenut naistenlehtiä ja että kyllästyn siihen hetkessä. Että sellaista.

No mutta sitten tulin siihen tulokseen, että tämähän on minun kotini ja minä saan olla innoissani asiasta kuin asiasta. Tykkään tuosta hirmuisesti ja sen hankintakeikka oli aika hauska. Olen nimittäin jo monen vuoden ajan katsonut yhdellä pihalla lojuvia vanhoja valomainoksia ja miettinyt, uskaltaisiko niitä kysyä. Rohkaistuin tässä äskettäin (vasta) ja laitoin firmaan meiliä. He olivat erittäin yhteistyökykyisiä ja esittelivät minulle kirjaimia, joissa oli jo ledit sisällä! Ihanaa. Kävimme Okon kanssa hakemassa kirjaimen - kannoin sen kainalossa vaunuja työnnellen. Olin niin iloinen, että vein firmaan vielä suklaata kaupan päälle; firma nimittäin on keskittynyt tekemään ihan oikeita valomainoksia, joten heillä ei olisi ollut mikään pakko palvella tällaista pienasiakasta.

PS: En ole vielä ihan varma jääkö tuo senkin päälle. Se kyllä sopii siihen hyvin, mutta pitää ainakin vähän vähentää tuota tavaramäärää. Tuo pimennossa oleva kukka on muuten osa isänpäivälahjaa; ehta rahapuu.

8 kommenttia:

  1. Hieno ostos, eikä yhtään noloa. Mäkin haaveilen ännästä niinku Naku :)
    Vaikka monessa blogissa on samoja juttuja, koti ja ihmiset siellä on aina eri. Musta on hienoa, että ihmiset jakavat upeita oivalluksiaan ja toiset voivat saada niistä ideoita ja iloa omiin tarpeisiinsa. Ei se ole keneltäkään pois, päinvastoin.

    VastaaPoista
  2. No totta turiset Naku!

    Minäkin meinasin ensin ärrää, mutta kun niillä oli tuossa aassa valmiina valot, otin tuon. Sanoinkin kyllä niille, että oikeastaan mikä vain pystyssä pysyvä kirjain sopii. O niinkuin Okko ei varmaan olisi oikein pysynyt.

    VastaaPoista
  3. Hieno valokirjain! Yhtään en ole omani hankintaa harmitellut - tykkään kirjaimista siitäkin huolimatta, että sellaisia "saattaa" olla muillakin :)

    VastaaPoista
  4. Kiitos! Ja niin, mitäpä tuotetta sitä ei olisi aika monella muullakin!

    VastaaPoista
  5. Mahtava idea! Olisi ihana saada poikien huoneeseen T-kirjain, täytyy pistää korvan taakse, kopsaan kyllä varmasti tämän idean ;)

    VastaaPoista
  6. Ole hyvä Nanna, siitä vain kirjainta hankkimaan:) Meille tuo A-kirjain ei merkitse mitään, vaan olisin halunnut ärrän perheen sukunimen mukaan (mulla itselläni on yhdistelmänimi), mutta kun tosiaan tuo minun kirjaimen hankintaretki oli vähän erikoisempi, ei siellä ollut kuin pari A:ta valmiina ja koska tuo oli niin kivanmuotoinen ja sopivankokoinen, otin sen. Ja kiva se kyllä onkin. Ja pysyy pystyssä:)

    VastaaPoista
  7. Tää on kiva, haaveilen itsekkin.. ehkäpä N kirjaimesta :D ja ei se mitään haittaa vaikka monella olis sama, höps höps :D

    VastaaPoista
  8. No niinhän se on:) Kannattaa kysellä noita vaikka alan firmoista. Niitä voi saada sieltäkin.

    VastaaPoista

Olemme iloisia kommentistasi!