torstai 29. heinäkuuta 2010

Hellettä vaan pukkaa


Pikku-Okon ja perheen viikko on sujunut samaan malliin kuin edellinenkin - ei siis mitään uutta länsirintamalla. Kuumimpaan aikaan ei olla edes uskallettu pihalle, mutta iltaisin ollaan sitten nautittu senkin edestä. Eilen illalla oli ihana lempeä sää; aurinko ei porottanut ja mukava tuulenvire kävi koko ajan. Ilmankos viihdyttiinkin pihalla pitkään ja Okkokin otti oikein makeat unet.

Pihalla hengaillessa sattui hassu juttu: vilkutin pihaan tulevalle naapurille, kun samaan aikaan pyöräilijä meni ohi. Pyöräilijä vilkutti minulle. Ihmettelin, mikä ihmeen kilpapyöräilijä minulle vilkuttelee, kun en ensimmäistäkään sellaista tunne. Katsoin tyyppiä vähän tarkemmin ja huomasin, että sehän olikin pomoni. Pomo kaartoi pihaan ja pääsin sitten esittelemään Okkoa ja miestäni. Aika hauska yhteensattuma; minulla oli käsi pystyssä oikeaan aikaan ja hän katsoi samalla hetkellä oikeaan suuntaan, sillä hän ei tiennyt minun asuvan tässä kohden.

Vaihdoimme pomoni kanssa muutaman sanan työasioita - olen tosin ollut sähköpostiyhteydessäkin hänen kanssaan äitiyslomani aikana. Sanoin tulevani käymään toimistolla lomien jälkeen - sitten voin käyttää Okkoa muiden ihmeteltävänä ja samalla voin kertoa alustavaa suunnitelmaa töihin palaamisen suhteen. Se ei onneksi ole ihan vielä edessä, mutta täytyy olla realisti ja miettiä sitäkin jo hieman.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olemme iloisia kommentistasi!