keskiviikko 9. kesäkuuta 2010

Dear Martha


Muutama päivä sitten huomasin, että pyykkikoneemme haisee tunkkaiselle. Ystäväni Martta antoi minulle vinkin, miten saan pahan hajun pois pyykkikoneesta: Apteekin sitruunahapolla se onnistuu. Kävin hakemassa lähiapteekista pussillisen Oriolan sitruunahappoa. Satagrammainen pussi, josta riittää yhteen käsittelyyn, maksoi 1,90€ ja mukaan sain vielä ohjeet pesun tekemiseen - kyseessä on siis kovinkin yleinen metodi, josta ei kuitenkaan olla pahemmin kuiskittu ammattipiirien ja muiden salaseurojen ulkopuolella. Huomenna testaan tuon aineen mahdin. Ainakin odotukset ovat kovat.

4 kommenttia:

  1. Mä pidän sormet ristissä, että lähtee hajut! Meillä sitruunahappo ei pelittänyt vanhaan koneeseen... :(

    VastaaPoista
  2. Voih, harmi juttu! Tuo haju tuli niin yllättäen. Syynä voi olla ilmeisesti sekin kun paljon pestään matalissa lämpötiloissa ja minä pesen tosi paljon 40°C pyykkiä. Huomenna selviää.

    VastaaPoista
  3. Miten tämän kanssa muuten kävi? Huomasin justiinsa, että meillä vaanii pyykkikoneessa parhaillaan ikävä haju. Muistin oitis tämän postauksesi ja riensin etsimään vastausta :)

    VastaaPoista
  4. No se oli ihan hyvä, mutta ei täydellinen. Minä löysin tiivisteistä harmaata mönjää, jota olen sieltä väleistä puhdistellut. Lisäksi olen alkanut kuivaamaan tiivisteen joka käytön jälkeen. Vähän se auttaa. Ai niin ja puhdistin myös pesukoneen edessä alhaalla olevan tyhjennysluukun ja sielläkin oli sitä mönjää. Kai se on jotain kertymää pesuaineesta. Olen käyttänyt melkeinpä ainoastaan nestemäistä pesuainetta, mutta ilmeisesti välillä pitäisi käyttää jauhetta, ainakin puhdistuspesussa.

    VastaaPoista

Olemme iloisia kommentistasi!